Plaats reactie
Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Het mes dat niet wijkt

Bericht door Astarte » 18-10-2013 15:25

Auteur
Patrick Ness

Titel
Het mes dat niet wijkt

Samenvatting van Bol
Todd Hewitt is de laatste jongen in Prentisstown. Een unieke stad, want in Prentisstown klinkt continu het overheersende, schreeuwende geluid van gedachten. Alles wat leeft denkt hardop. Ook de dieren. Ook Todd. Dat is de dagelijkse orde: je kunt er niet aan ontsnappen. Er is geen privacy. Er zijn geen geheimen. Tenminste, dat denkt Todd.

Een maand voordat hij een man zal worden, stuit hij onverwacht op... stilte. Hij dacht dat dat onmogelijk was. Maar Prentisstown heeft gelogen. En met die wetenschap slaat Todd op de vlucht...

Mening
Ik vond het wel even moeilijk om in het boek te komen. De schrijver zet je gelijk in een nieuwe wereld, en ik heb in het begin steeds gedacht "huh, waarom is dat zo", maar je moet eigenlijk niet al te lang nadenken over de setting van het boek (dat dus op een nieuwe planeet is ver in de toekomst of het verhaal hoort bij een ander universum, ik weet het niet precies). Wat ik wel weet is dat, toen ik er eenmaal in zat, het boek ook niet meer weg kon leggen. Het is spannend, goed geschreven en je wordt veel in onwetendheid gelaten (op een goede manier). Wat ik wel jammer vind, is dat de auteur er misschien een plattegrond bij had moeten voegen. Ik mis het stukje dat ik alles goed in een wereld neer kan zetten. Wie weet komt het nog?
Eerste deel van de trilogie Chaos.

Cijfer
8,5 (geef ik nu alweer, maar ik vind ze allemaal zo leuk en goed haha)


Afbeelding
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 18-10-2013 21:34

Welke van deze drie vond je nou het leukst om te lezen en waarom?
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 19-10-2013 19:11

Euh geen idee haha. Ik vond Mara Dyer en de Cirkel denk iets leuker omdat het me heel erg aansprak. Mes dat niet wijkt doet echt niet onder, is denk zelfs beter in elkaar gezet (psychologisch), maar allemaal heel leuk en spannend.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie