Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

De tovenaar op het witte paard

Bericht door Athena » 12-11-2009 14:08

Titel:
De tovenaar op het witte paard

Auteur:
Shanna Swendson

Genre:
Romantisch/magie

Samenvatting:
Katie Chandler is een doodgewoon meisje met een doodgewoon leven. Ze woont samen met twee vriendinnen in een appartement in New York, heeft een vreselijke baan en een afschuwelijke baas, en met de liefde wil het ook al niet echt lukken.
Katie is ervan overtuigd dat alle rare dingen die ze om zich heen ziet gebeuren nou eenmaal horen bij een leven in New York. Stenen beelden die haar een knipoog geven, elfen in de metro... ze kijkt nergens meer van op. Maar dan krijgt ze een baan aangeboden bij het bedrijf Betoverd BV., en komt ze erachter dat ze helemaal niet zo gewoontjes is als ze altijd heeft gedacht. Sterker nog: ze heeft een heel bijzondere eigenschap, die haar tot het geheime wapen van Betoverd BV. maakt. Ze kan namelijk de magische illusies niet zien. Hierdoor wordt magie niet voor haar verborgen, en kunnen bijvoorbeeld geheime passages in contracten worden ontdekt. Maar het houdt veel meer in, komt Katie achter.
Terwijl het Katies carriere voor de wind gaat, verloopt haar persoonlijke leven moeizaam. Ze heeft een baan die ze verborgen moet houden voor haar vrienden en familie, en ze wordt lastiggevallen door magiërs die zich met haar liefdesleven bemoeien. Maar bovenal is ze te verlegen om de tovenaar van haar dromen aan te spreken: Owen, de knappe, maar verlegen magiër, over wie wordt gefluisterd dat hij de grootste tovenaar is sinds Merlijn.

Mijn mening:
Het was wel een grappig boekje. Niet heel spectaculair, geen grootse magische gevechten, maar zeker wel origineel. Het is een keer een andere benadering van magie, wat voor de verandering ook wel leuk is. Ook vind ik het origineel verzonnen dat Katie bijzonder is juist omdat ze geen magische krachten bezit. Ze is immuun, zoals ze het in het boek noemen. Wel heeft ze niet heel erg een persoonlijkheid, sommige andere personen in het boek wel, maar er zijn niet echt karaktertrekjes van de ik-persoon. Ook is het niet echt een romantsiche komedie te noemen, want het er worden geen uitgesproken grapjes gemaakt. Maar toch is het boek niet saai om te lezen. Het leest gewoon lekker weg.

Cijfer: 7.5
Ja, het leest gewoon lekker weg en het is goed bedacht. Toch zijn er wel betere boeken te vinden, vooral wat magie betreft. Als je zoekt naar een chicklit is hij wel leuk.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 12-11-2009 14:56

Hmm, lijkt me wel leuk om een keertje te lezen
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 12-11-2009 15:00

ja, ik vond het vooal leuk om te lezen omdat ik tussendoor allemaal van die zware literatuur voor school moest lezen, al die filosofische dingen en dan was dit, zo lekker luchtig als het was, wel even fijn.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 12-11-2009 15:16

Maar ik ben op 't moment niet echt diepzinnige boeken aan 't lezen. Tenminste sociaal psychologies zijn ze wel interessant of zo, maar verder...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 12-11-2009 15:25

ik lees een gruwelijk saai boek van arnon grunberg maar het is minder erg dan alle andere literaire werken die je zou kunnen lezen dus lees ik dat maar.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 12-11-2009 15:32

Ik heb dit jaar voor het eerst een boekenlijst gekregen. En dan alleen voor Nederlands voor de leesportofolio. Daarvan heb ik Saskia Noort met De Eetclub, gekozen. En die lijkt me leuk :'D
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 12-11-2009 15:33

ik moet 12 boeken NL lezen, 5 boeken EN en 3 boeken FR... dit jaar nog. K heb al 4 boeken voor NL uit, 1 boek voor EN aan het lezen en 1 boek voor FR lezen we in de klas.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 12-11-2009 15:38

nja, jij doet natuurlijk VWO.

Weetje... doe jij nou atheneum of gymnasium? XD
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 12-11-2009 15:40

gymnasium met krgh latijn.... serieus als ik achteraf kan kiezen koos ik atheneum ofzo
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 12-11-2009 16:00

whoot, esther dus ook. Hoe komt 't dan toch dat jij het veel minder druk hebt? XD
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie