Rebelious
Goblin
Berichten: 283
Lid geworden op: 01-06-2009 15:46

Torak en Wolf

Bericht door Rebelious » 01-06-2009 21:20

Schrijver; Michelle Paver
Titel; Torak en Wolf
Achterkant; “Overal in het woud gluurden ogen…”
In de diepe duisternis van het Woud komt het Kwaad snel en geruisloos naderbij… Bij de volgende volle maan zal het onoverwinnelijk zijn. Alleen de twaalfjarige jongen Torak kan het Kwaad nog stoppen, maar hij is gewond en op de vlucht. Zijn vader is dood, vermoord door een enorme beer, en Torak wordt achtervolgd. Hij moet zien te overleven met als bondgenoot een wolfsjong en als enige wapens zijn vaardigheden als jager en verzamelaar. Op zijn tocht komt hij in contact met de Ravenstam en het mysterieuze meisje Renn, dat hem probeerd te helen. Lukt het Torak en Wolf het Kwaad te verslaan voordat het te laat is?
Mening; Dit is deel 1 uit de serie “avonturen uit een magisch verleden” en ik vind hem fantastisch. Het boek brengt je ong. zesduizend jaar terug in de tijd, toen Noordwest-Europa bedekt was onder grote wouden. De Schrijfster heeft een hele eigen, bijpassende schrijfstijl en hoewel het misschien even wennen is, wil je weten hoe het met Torak afloopt en hoe het hem verder afgaat. Tijdens het lezen raak je niet alleen nieuwsgierig over de toekomst van Torak, maar wil je ook meer te weten komen over zijn verleden. Het is een goed boek, en het verhaal steekt goed in elkaar. Ook na het eerste deel. Het boek spreekt mij heel erg aan, en is naar mijn mening ook zeer origineel. Ik raad dit boek je aan als je eens iets totaal anders wilt dan andere boeken, van lezen houd en – ja, stiekem ben ik niet goed in bedenken wie ik iets wil aanraden.
Cijfer; 7.5 Ik geef stomweg geen hoge cijfers, maar dit boek spreekt mij gewoon heel erg aan. Geen 8 omdat ik tegenwoordig wat meer naar volwassen boeken nijg, maar vorig jaar was het zeker nog een 8.

Afbeelding
Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 01-06-2009 21:35

ik ga die eens opzoeken in de bieb ...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 02-06-2009 16:53

wat zijn de vervolgen uit die serie... gaan die ook over Torak of over iemand anders?
If you can dream it, you can do it!

Rebelious
Goblin
Berichten: 283
Lid geworden op: 01-06-2009 15:46

Bericht door Rebelious » 02-06-2009 16:58

Die gaan ook over Torak en Wolf ;)
Deel 2 heet; Torak de Zielzwerver
Deel 3 heet; [Torak en Wolf] het Verre Noorden [of iets dergelijks]
Deel 4 heet; Torak en Wolf; Verstoten
Deel 5 heet; Torak en Wolf; de Verbroken Eed.
Deel 6 is alleen in het Engels uit, en daar heet die; Ghost Hunter (als ik me niet vergis]

Dit pluk ik even van een willekeurige site af; Een geheimzinnige ziekte treft de Ravenstam, waarin Torak opgenomen is. Ook andere stammen kennen sterfgevallen door de ziekte. Torak gaat op zoek naar een remedie. Zijn zwerftocht leidt hem eerst naar het dichte woud en daarna naar de zee. Hij belandt op Zeehondeneiland en ontmoet er de magiër Tenris. Een stugge jongen, Bale, zal hem leren kajakken en met hem het zeldzame kruid zoeken dat nodig is voor de remedie. Ondertussen is het Ravenmeisje Renn naar Torak op zoek. Wolf heeft de roedel verlaten die hem had opgenomen en gaat eveneens op zoek naar zijn broeder Zonder Staart. Maar zullen zij hem ook vinden, zo ver overzee?
Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 02-06-2009 17:05

ok... ik dacht dat ze misschien over iemand anders zouden gaan xD
If you can dream it, you can do it!

Rebelious
Goblin
Berichten: 283
Lid geworden op: 01-06-2009 15:46

Bericht door Rebelious » 02-06-2009 17:38

Nah, niet dus. Het 1 verhaal in 6 delen. Net als Harry Potter xD
Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 02-06-2009 17:44

okeey...
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 02-06-2009 18:13

mooi
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Rebelious
Goblin
Berichten: 283
Lid geworden op: 01-06-2009 15:46

Bericht door Rebelious » 02-06-2009 19:06

Hoewel HP dan weer in 7 delen is, nu ik erover nadenk :roll:
Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 09-06-2009 14:26

slimhoofd
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie