Plaats reactie
Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Temeraire

Bericht door Astarte » 29-09-2009 22:53

Schrijver: Naomi Novik
Titel: Temeraire

Achterkant:
Als de jonge Engelse kapitein William Laurence een Frans schip buitmaakt, vindt hij een drakenei. Het ei komt uit en de draak, die hij Temeraire noemt, kiest hem onverwacht als begeleider.

Het is de tijd van Napoleon en zowel de Fransen als de Engelsen gebruiken draken als aanvalswapens in de oorlog. Er zijn verschillende soorten draken die in zorgvuldig samengestelde en getrainde formaties strijden om de heerschappij van het luchtruim.

Draken zijn waardevoller dan de carrière van een kapitein en Laurence wordt naar Schotland gestuurd, waar hij en zijn draak getraind zullen worden om deel te nemen aan de oorlog tegen Napoleon. Dan wordt duidelijk dat Temeraire een wel heel bijzondere draak is.

Mening:
Geweldig boek. Ik heb er echt ontzettend genoten van de eerste twee delen. Bij het derde deel las ik in de tussentijd ook nog andere boeken en toen uiteindelijk wist ik me er niet meer goed op te concentreren, dus ben niet verder gegaan. Ben ik wel nog van plan, dit jaar denk ik nog wel. Wil ik wat oude series gaan herlezen. In ieder geval zijn de eerste twee delen wel heel erg goed, tot zover ik weet. Ik heb ook ooit de personages (William Laurence en de draak Temeraire) gemaakt voor een rollenspel maar we zijn daar nooit echt verder meegegaan want toen werd het dood op gsm. Maar goed, ik vind het dus heel erg leuk om te lezen, en ondanks de misschien ietwat saaie achterkant toch doen!

Cijfer: 8

Afbeelding
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Gast

Bericht door Gast » 30-10-2009 12:09

Heb hem geleend, moet alleen nu eerst dat andere boek uiylezen voor mn leesportfolio uitlezen,

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 30-10-2009 12:13

(Y)(Y)(Y)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Isjitar
Griffioen
Berichten: 4715
Lid geworden op: 18-04-2010 18:25

Bericht door Isjitar » 29-05-2010 15:31

Oja deze moet ik ook nogsteeds eens lezen >.<
The world is a comedy for those that think, a tragedy for those that feel.

Artemis
Pixie
Berichten: 138
Lid geworden op: 13-04-2010 09:59

Bericht door Artemis » 26-06-2010 17:27

hij is echt leuk heb hem alleen nog niet uit
If you can't handle me at my worst, you certainly don't deserve me at my best.

Isjitar
Griffioen
Berichten: 4715
Lid geworden op: 18-04-2010 18:25

Bericht door Isjitar » 06-03-2015 22:42

Ik ben vandaag met deze begonnen.
The world is a comedy for those that think, a tragedy for those that feel.

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 07-03-2015 12:44

Ahh, deze is zo leuk! Ik wil ze ook graag weer gaan herlezen, maar er zijn ondertussen ook al een stuk of zeven delen? Misschien wel meer, hou het niet bij.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie