Onder andere ook series en musicals
Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

We Will Rock You Musical

Bericht door Athena » 08-08-2009 12:53

"Britney Spears died to save the world!"
"I know I like to talk about myself. There's just so much to talk about." "Hmmm... Maybe you're just an arrogant egocentric asshole?"
"I'm a groupie. And I'm a roadie. I'll have to have sex with myself! Well, no changes there."
"It looks better when I'm holding a tennis racket."
"That's the most humiliating dance I've ever seen."
"Wow! You're my guitar hero."
"I'm having my daily bikini wax."
"God, don't you just hate hippies."
"It was a time of boy bands, girl bands, boy-girl bands, girl bands with some boys in it who looked like girls."


Briljant. Ronduit Briljant. En dat beschrijft We Will Rock You de musical nog niet eens goed. Het was gewoon geniaal. Meer kan ik er niet van maken. Het verhaal, de liedjes, de humor en de energie. En er zat zelfs een moraal in (jaja, er bestaan ook nog voorstellingen met moraal) Iedereen zou hem gezien moeten hebben. Helaas draait hij niet in Nederland. Zo zonde.

Het verhaal:
Stel je voor. Henk Jan Smits heeft de echte muziek verpest, in 2021 moet je al een vergunning hebben voor een elektrische gitaar, niet veel later speelt de radio het laatste niet door de computer gemaakte liedje. Alles wordt van bovenaf bepaald. Hoe je je moet gedragen, welke muziek je moet luisteren, en de meeste mensen doen het nog ook. Iedereen heeft dezelfde ideeën, iedereen draagt dezelfde kleding, iedereen is hetzelfde. De Gaga generatie (niet van Lady GaGa, maar van Radio Gaga, wel te verstaan ) Wanneer je je anders gedraagt, keert men zich tegen je, en soms wordt je zelfs opgepakt. "Stop day dreaming and get a virual life." In deze setting speelt We Will Rock You zich af.

Er zijn slechts een aantal mensen die zich verzetten tegen het Gaga regime. Zij noemen zich de Bohemians.

"I'm Madonna!" "I'm Amy freaking Winhouse." 'I'm Lilly freaking Allen." "They call me Bob. Supersonic Bob. Amazing Bob. The one and only, Bob the Builder!" "I'm the biggest, baddest, meanest, nastiest, ugliest, most ragin', rappin', rock 'n' roll, sick, punk, heavy metal, psycho bastard that ever got get down funky! They call me Britney Spears!"

Zij vernoemen zich dus naar de oude artiesten, ver voor hun tijd. Ze hebben een aantal oude posters gevonden, en nu willen ze de echte muziek terug brengen. Ze wachten alleen nog op hun verlosser (nee, niet Jezus). Degene die volgens hen the dreamer, de dromer, heet.

"I'm a barbie girl. I am the dancing queen. I don't know who I am! Why do people keep on asking that? I only know I have these words in my head."

The dreamer, Galileo Figaro, de hoofdrolspeler. Hij moet de muziek terug gaan brengen, samen met zijn "chick" (rock muziek speel je immers voor je chick) Scaramouche (en niet Scary Mousche, voor de lievelingen, haal dat maar door de vertaal machine ) Wanneer zij kennis hebben gemaakt met de Bohemians, begint het echte verhaal. Het bgeint van een avontuur vol humor, spanning, en de Killer Queen die op hun hielen zit. Want de Killer Queen (ook wel www.killerqueen@globalsoft.com/theworld) is de hele bedenker van alles, de leider van Globalsoft, die de wereld regeert, en daarmee de leider van de Gaga generatie. Dit, samen met het feit dat ze een hekel heeft aan echte muziek, maken haar tot een moeilijke vijand.

Sorry voor de lange samenvatting, maar ik vond het gewoon geniaal. De personages zijn zo goed. Scaramouche is zo grappig, cynisch, Galileo vol van zichzelf, Britney Spears is gewoon gestoord en de Killer Queen is de ultieme vijand. Er zit ook een diepere betekenis in. 1. nou ja, je kunt muziek nooit laten verdwijnen en 2. je kunt nooit 1 wereld maken, er zullen altijd mensen zijn die het anders willen. Het is gebaseerd op de muziek van Queen en het past zo goed in elkaar. Ook al is het wat Queen ophemelend, als je daar doorheen kijkt, blijft het een leuke voorstelling. En ik wil ook even erbij vertellen dat Scaramouche en de Killer Queen echt Killer voices hebben. En als je voor de voorstelling het verhaal achter Bohemian Rhapsody nog niet snapte, nou, erna snap je het nog altijd niet maar je krijgt wel een idee wat het nou precies is. Nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ik denk dat zelfs Queen niet weet wat nou de Bo Rap is.

Nou ja. Dat wilde ik even vertellen. Zoals wel blijkt heb ik genoten van de vorstelling xD Ik ben nu officieel fan en als hij ooit in Nederland komt, dan ga ik hem bekijken.
En ik ben fan van Scaramouche, want ze was gewoon geniaal.
Maar dat vond ik dus van de hele voorstelling
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 08-08-2009 13:33

Leuk dat je zo enthousiast bent, krijg ik er ook helemaal zin in xD
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 08-08-2009 13:35

ik ben een blij kind, ik weet het, maar die krgh producenten in NL krijgen hem natuurlijk niet vertaald xD
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 08-08-2009 13:36

waarom doen ze hem dan niet gewoon engels? ze moeten niet zo moeilijk doen
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 08-08-2009 13:38

nee, idd... er moet iets komen om te protesteren tegen iedereen xD
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 08-08-2009 13:39

doen we
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 31-08-2009 20:00

hoe?
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 31-08-2009 20:31

euh...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 31-08-2009 20:39

idd, precies wat ik dacht
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 31-08-2009 21:04

o-O
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie