Onder andere ook series en musicals
Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Pride and Prejudice

Bericht door Astarte » 28-07-2009 11:28

Titel: Pride and Prejudice
Genre: komisch drama (de 6 delige BBC serie uit 1995)

Samenvatting:
Pride and Prejudice verhaalt over vijf ongetrouwde zussen uit de Engelse middenstand rond de eeuwwisseling van de 18e en 19e eeuw. De hoofdpersoon is Elizabeth Bennet, de op één na oudste zuster en ook de intelligentste. Haar moeder probeert alle vijf de dochters te laten trouwen met welgestelde mannen, aangezien de eigendommen van hun vader alleen geërfd kunnen worden door een mannelijke erfgenaam en dus aan een neef ten deel zullen vallen.

Acteurs:
Jennifer Ehle, Colin Firth, Susannah Harker, Julia Sawalha, Alison Steadman, Benjamin Whitrow, Crispin Bonham-Carter.

Mening:
LEVE WIKIPEDIA, ik heb een hekel aan samenvattingen schrijven.
Anyway, met Pride and Prejudice doel ik op de 6-delige BBC serie uit 1995. Die, naar mijn mening, de best verfilmde serie (geldt ook voor films) van Jane Austen is. Zoals Sense and Sensibility, Mansfield Park en Emma. Sense and Sensibility is trouwens opnieuw verfilmd, tot een nieuwe serie.
Maar goed, de serie Pride and Prejudice is perfect gecast (Mr. Darcy aka Colin Firth, die vent is heerlijk, na die serie ben ik een lange tijd allemaal films gaan zoeken met Colin xD). Ik kan het iedereen aanraden (en ik wil niet zeggen dat ik zo intelligent ben, maar als je de humor of het verhaal wil snappen moet je toch wel enig begrip voor die tijd kunnen opbrengen en hun taalgebruik).

Cijfer:
8,8
Ik ben slecht in cijfers geven, maar ik ben ook nog niet zo oud, en misschien zijn er in de toekomst nog wel betere series en films, youknow.

Kan geen goede trailer vinden, dus jullie moeten het maar doen met het plaatje
Afbeelding
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 31-07-2009 11:23

was dat niet Keira Knightley die Elizabeht speelde?? oh nee, dat was atonement... dat vond ik een saaie film zeg xD
Colin Firth speelt in heel veel films, zoals in Bridget Jones Diary, Mama Mia, Love actually, en weet ik veel... ook wel vaak te zien met Hugh Grant xD
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 31-07-2009 12:01

Die films heb ik dan ook allemaal al gezien xD Maar ik vind Colin hier echt serieus het leukst, ook vooral omdat hij hier nog vrij jong is en ZOO engels <3_<3

Elizabeth is hier het meisje wat vooraan in het midden zit :] Veel en veel beter dan Keira Knightley. Deze serie geeft ook een veel betere omgeving weer. In die film wonen ze op een soort slonzige boerderij? Sorry hoor, maar zo arm waren ze ook weer niet. Ze hadden het alleen niet heel erg breed en omdat ze alleen maar dochters hadden, zou een ander familielid het huid erfen als Mr. Bennet de pijp uit ging. Mr. Bennet is trouwens ook een briljant personage, net als Mrs. Bennet xD
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Rebelious
Goblin
Berichten: 283
Lid geworden op: 01-06-2009 15:46

Bericht door Rebelious » 12-09-2009 23:57

COLIN IS SEEEEEEEEEEXY! In pride and prejudice. ik vond sommige dingen (bijv. Elizabeth en de kleding) in de film beter, en andere dingen vond ik in de serie beter (bijv. Darcy, uitleg van het verhaal, etc)
Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 13-09-2009 00:00

tja, in de film waren die jurken... more sexy. Maar in die tijd droegen ze dat nieteens weet je wel...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Rebelious
Goblin
Berichten: 283
Lid geworden op: 01-06-2009 15:46

Bericht door Rebelious » 13-09-2009 00:35

Maar ik irriteerde me gewoon aan die jurken. Ook aan het feit dat ze altijd bloemen plukten, trouwens xP
Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 13-09-2009 11:26

lekker oppervlakkig is het dan... altijd bloemen plukken.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 13-09-2009 12:18

ze plukte in miss 2 a 3 scenes wat bloemen, en dan hielden ze gesprekken. Vind de serie way better, omdat de film gewoon fake is. Maar aan de andere kant, ze hebben die film gewoon in een ander jasje gestoken...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 13-09-2009 12:32

no comment
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 29-09-2009 08:33

maargoed, ik vind dus dat P&P de serie veel beter.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie