Onder andere ook series en musicals
Plaats reactie
Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

The mentalist

Bericht door Astarte » 26-07-2009 15:46

Titel: The mentalist
Genre: politie-/dramaserie

Samenvatting:
De reeks gaat over de detective Patrick Jane, die het California Bureau of Investigation (CBI) adviseert. Jane heeft een opmerkelijk gave om serieuze misdaden op te lossen door zijn messcherpe observatievaardigheiden te gebruiken. Ondanks dat Patrick het volgen van de protocollen aan zijn laars lapt en zijn gebrek aan grenzen wordt hij gewaardeerd door zijn collega's. Patrick werkte voorheen bij de televisie als bekend medium, maar nu geeft hij toe dat hij die paranormale gaven heeft gespeeld.

Teresa Lisbon is een naaste collega van Patrick Jane en zijn baas. Ze weet dat hij talent heeft en dat zijn methodes vaak effect hebben. Teresa is altijd vastberaden de misdrijven op te lossen al is dit met of zonder Patrick.
In het team van Teresa werken ook de agenten Kimbal Cho, Wayne Rigsby en Grace van Pelt.
De serie introduceert ook het achtergrondverhaal van Patrick. Zijn vrouw en dochter zijn namelijk 5 jaar voordat de serie begon vermoord door de seriemoordenaar genaamd Red John.

Acteurs:
Simon Baker, Robin Tunney, Tim Kang, Owain Yeoman, Amanda Righetti.

Mening:
The Mentalist, is ronduit briljant. At least, dat is natuurlijk mijn mening. De personages zijn sterk en samen een leuk team om naar te kijken. Cho, die bijna altijd hetzelfde kijkt, heel droog. Rigsby, de meer sexy politieman (die je in een aflevering even alleen in boxer ziet!). Pelt, de vrouwelijke waar Rigsby natuurlijk op valt, maar als ze een relatie aan zouden gaan moet de jongste het team verlaten (van Pelt dus), die heeft daar weinig trek in. Lisbon, de strenge maar toch redelijke vrouw en gelijk leidster van het team, ik vermoed dat ze een oogje op Jane heeft, een klein oogje dan want aan de andere kant kan ze hem nauwelijks uitstaan omdat hij heel vaak haar bevelen... vergeet. En natuurlijk Patrick Jane, de optimistische, vage, ietwat mysterieuze en toch harde man waar het allemaal om gaat. Het fijne aan deze serie is dat het niet de hele tijd donkerder wordt gemaakt voor de spanning. Daar heb ik persoonlijk een hekel aan bij politie series, etc.

Cijfer:
7.5

Trailer
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 31-07-2009 11:24

ik heb ooit af en toe een gedeelte van een aflevering gezien, maar toen was ik tegelijkertijd bezig met gsm dus dat vond ik interessanter xD
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 31-07-2009 11:56

donderdagavond was mijn avond bezet omdat ik House en The Mentalist keek. Dat blijft btw zo maar t is nu vakantie dus The Mentalist komt niet en House zijn oude afl.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2009 20:11

Ik heb er nooit echt heel veel van gezien, maar diegene die ik wel heb gezien vind ik gewèldig. Z'n karakter is echt super bedacht.

Weet iemand wanneer er nieuwe afleveringen komen?

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 26-10-2009 21:46

Nee D: Ik heb zitten zoeken maar weet er niets van... nou ja, ik heb niet bepaald uitbundig zitten zoeken, ga ik nog doen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie