Onder andere ook series en musicals
Plaats reactie
Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Prince of Persia: The sands of Time

Bericht door Athena » 30-05-2010 11:47

Naam: Prince of Persia: The sands of time
Met: Jake Gyllenhaal en Gemma Arterton

Samenvatting: Het weesjongetje Dastan wordt opgemerkt door de koning van Persia door zijn dappere daad. De koning adopteert hem en zo wordt hij een prins van Persia (Perzië, maar om het internationaal te houden). Jaren later is Dastan met zijn 2 broers op weg om een gebied aan te vallen, als ze langs de heilige stad Alamut komen. Niemand weet waarom het heilig is, ze weten alleen dat de stad wapens levert aan hun vijand. Daarom besluiten ze de stad aan te vallen. Grote veldslag, Dastan vindt het geen goed idee maar helpt toch, en door Dastans toedoen winnen ze. Ze maken de prinses buit en een geheimzinnige dolk. De koning, hun vader, komt naar de stad toe maar overlijdt door gif dat in een mantel zit. Deze mantel is door Dastans broer Tus aan Dastan gegeven om hem aan die vader te geven. Maar iedereen denkt dat Dastan hem heeft vermoord. Dus gaat hij er samen met de prinses vandoor en raken ze op de vlucht. Tijdens hun reis ontdekt Dastan dat de dolk speciale krachten heeft. Met het juiste zand erin kan het de tijd terug draaien. Waren de wapensmeden echt het doel van de aanval op Alamut, of was dat de dolk? Wie wilde de dolk, en wat was hij ermee van plan?

Mening: Goeie film. Snel, spannend, af en toe grappig en ook schrik je wel eens. En hoewel er meer lelijke ventjes in zitten dan knappe is hij toch het bekijken waard. Je merkt hoe Dastan en Tamina, de prinses, naar elkaar toegroeien, terwijl ze elkaar eerst haten (en dat vind ik schattig). Hoewel Tamina hem ook meerdere malen verraad omdat ze die dolk wil beschermen. En ook dacht ik 2 keer in de film: Nee, hij mag nog niet dood, ze hebben nog niet gezoend!!! Beetje voorspelbaar was dat wel, dat ze gingen zoenen, maar de rest van de film was toch orignieel. Van de makers van Pirates of the Caribbean, wat je wel een beetje kon merken maar misschien ligt dat aan mij omdat ik geobsedeerd ben door Pirates of the Caribbean en de neiging heb films tot op het bot te onderzoeken (ik ben zo'n persoon die op muziek gaat letten terwijl het heel spannend is xD)

Cijfer: 9-. Ik vind het een nieuw verhaal en zeker nog eens het bekijken waard. Goeie special effects, mooie shots Geen 10 omdat Jake Gyllenhaal niet een hele sexy gast was (wel goed speelde en toch ook wel iets had ondanks zijn niet perfecte uiterlijk. Hij was zo'n Jack Sparrow achtig figuur) en Gemma Arterton speelde niet zo goed op sommige momenten.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 30-05-2010 17:03

me broer zei ook dat ie goed was, nja dan moet ik er maar een keertje heen he xD
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie