Onder andere ook series en musicals
Plaats reactie
Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Game of Thrones

Bericht door Astarte » 24-06-2013 19:08

Titel
Game of Thrones

Genre
Fantasy

Samenvatting
Het verhaal van Game of Thrones speelt zich af in een mythische wereld, vooral in de Zeven Koninkrijken op het westelijke continent Westeros. Maar ook in het uiterste noorden van Westeros en op het oostelijke continent Essos.
De Zeven Koninkrijken vormden ooit zeven aparte staten maar werden verenigd door de Targaryens. Zij regeerden bijna 300 jaar over de Zeven Koninkrijken totdat Aerys II Targaryen "de gekke koning" door een verbond van Baratheons, Starks, Arryns, Tullings en Lannisters werd afgezet en gedood. Robert Baratheon werd de nieuwe koning. De Zeven Koninkrijken worden van het verre noorden gescheiden door de grote ijsmuur. De muur wordt bemand door de Night's Watch, die het rijk beschermen tegen de gevaren van achter de muur. Na de dood van Aerys II Targaryen vluchtten zijn jongste kinderen, Viserys en Daenarys, naar Essos, het oostelijke continent.
(Tot zover Wikipedia)

Acteurs
De enige die ik er van ken is Sean Bean (Lord of the Rings).

Mening
Super vette serie! Moet ook alweer wachten op seizoen 4, die er pas weer over een jaar is. De serie bestaat uit 10 afleveringen per seizoen, wel gelukkig bestaand uit een uur.
Je hebt een aantal verhaallijnen die je telkens volgt door de aflevering heen. Gebroken families, opkomende heersers en vooral oorlog. Daarnaast is de oorlog niet de enige bedreiging die heerst maar de zogeheten White Walkers zijn op komst, deze komen van de andere kant van de muur vandaan ("Winter is coming"). Je moet het zeker kijken als je van pure fantasy houdt.

Cijfer 9
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 03-03-2014 16:50

Dit is de meest genius serie die ik ooit heb gezien...
If you can dream it, you can do it!

Isjitar
Griffioen
Berichten: 4715
Lid geworden op: 18-04-2010 18:25

Bericht door Isjitar » 03-03-2014 17:46

ga de boeken lezen dan :P
The world is a comedy for those that think, a tragedy for those that feel.

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 03-03-2014 18:44

Ik ben het eerste boek aan het "lezen" als in: ik ben begonnen maar lees steeds andere boeken.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Athena
Magiër
Berichten: 5749
Lid geworden op: 01-06-2009 17:32

Bericht door Athena » 03-03-2014 21:06

Ik heb het eerste boek al uit. En het tweede boek is mijn boek wat ik nu aan het lezen ben in Gestel :P En Divergent is het boek wat ik lees in Hellendoorn.
If you can dream it, you can do it!

Astarte
Elf
Berichten: 7118
Lid geworden op: 01-06-2009 15:28

Bericht door Astarte » 04-03-2014 21:38

Ik lees in de trein Pride and Prejudice, op stage af en toe Amberwoede, thuis Naam van de wind/Harry Potter
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could
not hear the music.

Plaats reactie